ما به عنوان انسان، مخلوقی یادگیرنده ایم.یاد دادن و یاد گرفتن ، جریان مادام العمری است که در سرشت ما نهفته است؛ و یادگیری در بیان نهایی یعنی: خلاقیت.
امروزه آموزش کارکنان به عنوان یکی از استراتژی های اصلی جهت سازگاری مثبت با شرایط تغییر به عنوان مزیت رقابتی سازمان ها قلمداد می شود و از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقا و توسعه سازمان غیر قابل انکار است. آموزش کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارتقاء کیفیت شغلی و در سطح سازمانی عامل تعالی و توسعه سازمان و در سطح ملی موجب افزایش بهره وری می شود.
سازمان های متعالی در امر آموزش و توسعه، سرمایه انسانی خود را به عنوان مهم ترین عامل توسعه و کسب و حفظ مزیت رقابتی خود تلقی می کنند. ایشان منابع انسانی توسعه یافته و توانمند را عامل کلیدی تحقق اهداف خود بر می شمارند و فرایندهای آموزش و توسعه را از جمله رویکردهای اصلی در توسعه مهارت، دانش، نگرش و شایستگی های کارکنان و مدیران در محیط کسب و کار می پندارند.
در این راستا و با توجه به ماموریت انجمن تعالی کسب و کار، دوره های آموزشی ذیل در گام اول پیشنهاد می گردد:
دوره های آموزشی که در حال حاضر قابلیت اجرایی شدن دارند
ردیف | نام دوره |
1 | مدیریت کسب و کار |
2 | آشنایی با سبک های رهبری در راستای کسب و کار |
3 | مدل های تعالی کسب و کار |
4 | خلق کسب و کار |
5 | قوانین کسب و کار |
6 | طراحی و تدوین طرح کسب و کار |
7 | مدیریت و کنترل پروژه های کسب و کار |
8 | تعالی منابع انسانی |
9 | مدیریت استعداد |
10 | کارآفرینی |
11 | مدیریت راهبردی |
12 | مدیریت بازار و مشتری |
13 | مبانی و اصول مدیریت کیفیت |
14 | توسعه تفکر راهبردی |
15 | مدیریت سرمایه های دانشی |
16 | مدیریت تحقیق و طراحی نظام نوآوری در سازمان |